I februari var det bottenfryst i mälaren Götgatan var grå och kall av seklets värsta vinter Det var tungt, att gå

Underbara fina Lasse är på tv. Han är så blyg och söt när ha sitter där. Var av ren slump jag såg att han faktiskt skulle medverka i ett program (!) när hände det senast? Aldrig? Men trevligt är det!

I taket lyser stjärnorna. Vilken film. Jag minns ju som sagt knappt boken som jag läste för flera år sedan men vad jag minns är att den gjorde ett starkt intryck på mig. Och det gjorde filmen med. Som att allt bara kom tillbaka. Det är sällan jag sitter och gråter och blir så otroligt berörd av en film, men detta kunde jag bara inte hålla inne. Jag grät floder (kändes i alla fall som det) i slutet av filmen, och detta gick inte att stoppa. Och när eftertextarna fick vi som alltid springa till bussen och denna gången var i på gränsen. Men vi kom med.

Snart kommer Gustaf Skarsgård i samma program. Snacka om turen!


comments



name:
remember me?

e-mail:

website:

comment:

Trackback