2008 - our time is running out

JANUARI
Spenderade nyår hemma med trevligt folk och vi fick brev från spanjoerna. Den 25de hämtade vi dom på station. Det var ungefär då jag upptäckte hur dålig min spanjor var på engelska, och förstod inte hur jag skulle klara av veckan.
Vi åkte upp till en stuga och gick vilse iskogen, grillade korv. Åkte till sockerbruket och såg Vincet och Slagsmålsklubben.
Vi försökte spendera så många timmar tillsammans med allt annat folk.



FEBRUARI
Spanjoernan var fortfarande här och den sista kvällen tillsammans var avskedsmiddag på skolan, jag var sjuk och hade tappat rösten. Vi gick ut på olins och alla spanjorer undrade varför allt tog slut så fort. Nästa morgon försov jag mig, vi fick skynda oss iväg till skolan för att sedan ta farväl. Dom flesta grät, jag ville bara hem och sova. 41,2 graders feber och det var inte bara jag som drabbats av spaninensjukan.
På lovet väntade kent i Skövde och det var helt otroligt att se dom för första gången. Inget kan beskriva en sådan känsla.
Den 29 februari tog vi flyket till Madrid.



MARS
Vi lämnade ett kallt Sverige och kom till ett underbart varmt Spanien. Vi spenaderade några dagar i Madrid först och åkte på sightseeing runt staden, besökte Starbucks, gick på shoppingrunder, åt på restaurang och gick på nattpromenad. Sen begav sig resan till Villanueva de la Serena och våra spanjorer. Svenskarna dog nästan av värme, spanjorerna frös nästan. Vi åkte på resor till olika städer och det var förbannat varmt och jag förstod inte varför jag bara hade med mig långbyxor. Vi såg alldeles för många storkar och hittade på uttrycket Mira storch! Vi träffade Borka och fick hans autograf på vara t-shirtar där dom inte kunde stava till Katedralskolan. Vi festade ändå till fyra-fem på morgonen och sov till två nästa dag. Sen fanns det tillfällen det var mindre kul men jag ångrade det aldrig. När vi åkte hem grät jag och tyckte det var skönt att äntligen komma hem.



APRIL
Jag bestämde mig för att jag skulle läsa steg fem i spanska, men ändrade mig senare när jag väl börjat trean. Våren var här och jag längtade förbaskat mycket efter värmen i Spanien och tog till shopping och shoppade sommarkläder! Vi firade Matilda och Frida som fyllde 18!



MAJ
Det blev fler Spanien-återträffar och man kunde slänga fram grillen. Vi firade Jonna som fyllde 18 och jag kände mig nu ensam om att vara 17. Kullenfestivalen kom och jag såg framemot ett återseende av Sugarplum Fairy och ringde Linnea. Jag och Matilda hittade en möjlig dansk. Vakterna började hälla ut cider men jag klarade mig. Nattlig promenad runt skolan och ett efterföljande av en viss Hebert och jag vågade mig fram för en autograf.
Maj betydde även den årliga schlagerkvällen hemma hos mig, där jag var den mest entusiastiska tror jag och vi grillade och satt ute i kyla med filtar.



JUNI
Det blev skolavslutning och jag slutade äntligen tvåan. Jag var glad och nöjd och solen var uppe, innan det började ösa ner regn. Grattade folk på student och plankade in på Olins med Lisa eftersom vi bara var 17 och fejkade stämpeln med en kajalpenna. Jag gick till baren och köpte cider.
Firade midsommar hos Matilda med trevlig folk och grillning! Åkte till Göteborg med Matilda och åkte spårvagn runt hela Göteborg för second hand-shopping.



JULI
Jag, Agnes och Frida drog till Arvikafestivalen. Släppade på väskor och hittade en tältplats mitt i halmen som vi senare skulle tacka för. Solen stekte som aldrig förr vi gick in till stan och letade efter en mataffär för att köpa frukost. Hittade inte någonstanns och frågade till slut en gubbe vart det låg en mataffär. Klockan var 21.05 när vi äntligen hittade den, dom stängde 21.00. Vi deppade och gick ner till hamnen och följde sen ett Katt? mönster.. Vi såg massivs med artister bland anant Timo Räisänen, Håkan Hellström, Death Cab For Cutie, The Kooks, Lasse Lindh, Markus Krunegård, Robyn, Kent och en hel del massa annat. Tillslut kom det där regnet som hör till när man är på festival. Och det öste ner, och regnade in när vi blev för varma för att ha det stängt. Vi åkte sen hem brunbrända och jävligt slitna efter fyra dagar i tält.
Juli hade bara börjat när vi kom hem och den fortsätta med en dag i Göteborg för en kväll i Slottsskogen med Lars Winnerbäck. Vi sprang på spårvagnsspåren och åkte buss in till stan och sprang till station innan regnet öste ner.
Sista veckan i juli åkte jag till London och hade en jäkligt bra vecka. Shoppingdagar, Madame Tussands, Picadilly Circus, parkmys på kvällarna och värme.



AUGUSTI
Jag och Alex fyllde 18 och kunde äntligen ställa oss i den riktiga kön utanför Olins och visa våra leg.
Vi bestämde oss för att vi skulle bli dom bästa treorna och gjorde dagar-kvar-till-studenten-lakan som åkte ner samma dag som vi satte upp den. Men vi var först. Skolan började och jag kan inte varit mindre pepp till att börja.
Bestämde mig äntligen för systemkameran som fick blev min födelsedagspresent. Åkte till Matfestivalen med Frida och Agnes och såg Kristian Anttila. Frida fick sin första p-böter som var mindre skoj och vi undrade varför poliser/securitas gjorde upp på skaraberg tio på kvällen.



SEPTEMBER
Jag klippte av mig mitt långa hår igen, men som tur var inte lika kort som sist. Älskade min nya kamera och hatade alla nya ämnen i skolan. I slutet av september åkte jag Frida och Jonna till Göteborg för att se Håkan, det är fel att ändra på traditioner tycker jag och Frida.



OKTBER
Vi fotograferades inför skolkatalogen som detta år visades skulle bli i färg. Vi var politiken och jag var miljöpartist.
Hösten var verkligen påväg på allvar och jag försökte ägna stor del åt skolan, men det gick fel.




NOVEMBER
Mörkret slog över oss och jag längtade tillbaka till sommaren alldeles för mycket. Firade Lisa som fyllde 18 och det blev adventsfirande i kyrkan, bara en av alla gånger vi spenderade i kyrkan. Adventsstjärnorna kom fram och till kändes som att det snart skulle vara jul.



DECEMBER
Denna månad kom till slut och det blev allt för kallt och allt för mörkt för mig. Åkt till Göteborg och julhandlade till mig själv och fotograferade på Liseberg.
Det blev Lussefirande och jag var hippie. Förfest i broders lägenhet och en hemskt tidigt uppstigning dagen efter. Där kom det andra kyrkobesöket. Bakade julkakor och slutade till slut skolan. Där av det sista kyrkobesöket och vi firade det hela med studentmiddag och ett förbannat bra Olins!
Julafton kom och jag var sjuk. Mycket julklappar och en trevlig dag trots allt. Firade in det nya året hos Jonna med underbart folk.



So this is the new year...

comments



name:
remember me?

e-mail:

website:

comment:

Trackback