You may say I'm a dreamer But I'm not the only one I hope some day you'll join us And the world will be as one

I måndags hjälpte min bror mig att möblera om i mitt rum. Det blev riktigt tjusigt men jag har ännu inte riktigt vant mig. Vänder mig fortfarande åt fel håll när jag ska stänga av väckarklockan..
Igår var det en riktigt lång och tråkig dag. Det enda positiva på hela dagen var textilen, det gjorde min dag. Skolan började åtta och jag traskade iväg på en förbannat onödiga naturlabb som bestod av att göra skillnaden på olika skeletthuvuden och stenar och sedan klippa och klistra ihop ett skelett Jag och Alex satt och pratade genom nästan hela mattelektionen och jag oroar mig för detta förbannade matteprovet på tisdag.. Och religion har aldrig varit min grej. När t-shirten är klar ska jag nog sätta igång med en klänning som ser ut som en klänning från MQ som jag aldrig haft råd att köpa. Kan ju i alla fall hoppas på att den blir fin.
Åkte iväg på ett fyra och en halv timmes jobbpass och när jag kom hem lade jag mig i soffan och nästan somnade, så begav mig upp till sängen och tänkte njuta av att jag hade sovmorgon till ett. Imorgon blir det mer jobb men på fredag åker vi till syster och Göteborg och lördag ska jag shoppa!

Jag längtar efter sommaren. Jag vill gå runt i med brunbrända ben i grönt gräs. Jag vill ha festivaler och sommarregn och tänka "att efter regn kommer sol". Jag vill ha kortärmat och öppet fönstret och vakna av skrikande barn och fåglar som kvittrar. Jag vill att solen ska steka så att jag klagar för att det är för varmt. Jag vill sjunga falskt i alla låtar på konserter och fotografera i motljus. Våren kan komma nu. Det är alltid en början...



comments



name:
remember me?

e-mail:

website:

comment:

Trackback