But there are things you need to know about me I'm weak right now, so weak right now

Glömde tillägga förrut att igår var det ju självaste Guldbaggegalan. Hade faktiskt ändå trott att Maria Larssons eviga ögonblick skulle vinna dom flesta priser, men det blev ju trots allt lite spridning. Hade dock hoppats på Gustaf Skarsgård som bästa manliga huvudroll, nej den knep Persbrandt. Kanske inte så konstigt för jag antar att han spelade bra men Skarsgård är ju alltid min favorit. Dessutom satt jag och funderade varför ingen av ungarna från Låt den rätte komma in var nominerade? Är dom för små, eller är det någon ålder på sånt här? Eller är det helt enkelt att dom inte når upp till micken. VIlket fall som helst tycker jag dom båda förtjänade varsitt pris.

Det här är liksom det bästa med början av ett nytt år. Alla galar om film och musik. Allt som hänt under 2008, det är det allra bäst. Och på lördag är det dags för P3 Guldgalan och bland annat Håkan är en av dom som står på scen. Skulle inte tackat nej till en biljett.
Och sen är det dags för Rockbjörnen, och eftersom vi har kunnat röstat har jag kladdat ner på vilka jag hoppas vinner! I vissa kategorier gick det helt enkelt inte att välja..

Årets svenska kvinnliga artist:
Annika Norlin

Årets svenska manliga artist:
Håkan Hellström/Lars Winnerbäck

Årets svenska grupp:
Kent/Sugarplum fairy

Årets svenska nykomling:

Markus Krunegård

Årets svenska låt:

Kent: Håll ditt huvud högt

Årets svenska album:
Håkan Hellström: För sent för Edelweiss/Kent: Box 1991-2008

Årets svenska live-akt:
Kent/Håkan Hellström/Lars Winnerbäck

Årets utländska artist:

Duffy

Årets utländska grupp:
Coldplay/Glasvegas/The Killers

Årets utländska låt:
Coldplay: Viva la vida/Glasvegas: Geraldine

Årets utländska album:
Coldplay: Viva la vida/Glasvegas: Glasvegas

Lifetime Achievement:

Abba

Rockbjörnens MySpace-pris:

The Federales/Billie the vision and the dancers

comments
posted by: Katarina

haha ja om det vore så väl att man kunde förmå sig att göra nytta på håltimmarna, men det funkar bara inte för mig! HAha!:P



okej, det var ju konstigt det! haha att vi i lilla boden har alla tre böckerna :D (jag har för övrigt läst halva tvåan nu... visst är jag helt sinnessjuk? Jag blir nästan rädd mig själv :P)

Jaaa läs harry potter ;) haha det är ju bara BRA att femman är tjock ! Hahah för de går ändå alldeles för fort att läsa, har lust att läsa om dom igen jag, men ska försöka hålla mig ett tag ;)



Nu ska jag göra liiiite skolarbete iallafall och sen ska jag och mamma var onyttiga och äta semlor! Mums! :) PUSSS emma! <3

2009-01-14 / 19:50:57
URL: http://kattarinan.blogg.se/



name:
remember me?

e-mail:

website:

comment:

Trackback