Det finns en skugga bland träden, där vi kan ses, där kan det tas och ges Där har vi nånting tillsammans

Göteborg i helgen. Det var fantastiskt härligt att gå längs Kungsgatan när solen sken och jag visste att jag bara kunde shoppa. Det kändes som flera månader sen jag handlade något vettigt sist! Nu fick jag med mig en rejäl hög med grejer hem och gladast av allt blev jag för vårjackan, nu vill jag ha vår!
Inser att jag lägger skolan på hyllan så fort det börjar närma sig något viktigt. Mattprovet igår var mindre underhållande och jag hade ingen lust alls att sitta och plugga i måndags. På fredag ska en naturuppgift lämnas in, om evolutionen. Och om jag bara så hör en jäkla evolutionsteori till så dör jag. Natur suger och jag är långt i från fem sidor.

På fredag ska jag besöka biografen med mina käraste vänner. Denna kväll väntas I taket lyser stjärnorna, antagligen en film som vi alla väntat på och nu äntligen kommit. Jag minns det lite vagt, men boken var fantastisk.
På lördag är det dags för första deltävlingen i Melodifestivalen! Det betyder dessutom att det inte är långt kvar till Stockholm!!
Och nästa vecka är det lov och för en gångs skull känns det som att det händer något och nej, jag ska inte åka skidor i Trysil i Österrike (höhö, internt) och inte heller Sälen eller Stöten, nej jag ska njuta av vår härlig stad, det funkar fint det med! För jag längtar inte efter denna kalla snön och svettiga slibbiga kläder och blåmärken över hela kroppen. Nej tack!


Den mest viktiga birollen spelas av en dammsugare som ser lömsk ut och suger på allt den ser.








Håkan-biljetten är hämtad!!

comments
posted by: ellen

Haha, så jävla fult, "suger på alla den ser..." kulkul.

2009-02-05 / 12:06:46
posted by: Emma

teletubbies äger! haha

2009-02-05 / 16:51:53
posted by: matilda

mohhaa trysil ligger väl i österrike?:P

ser fram emot bion!

2009-02-05 / 19:53:18
posted by: Emma

det klart den gör, det vet väl varenda kotte! (jag hoppas du inte menar allvar, då kan du ju du och agnes ta varandra i hand)

jag med!

2009-02-05 / 21:08:27
posted by: Katarina

haha nej du har helt rätt, jag vill läsa fyran!! men en kompis har den på engelska så jag ska låna den av henne när hon är klar :) Nej jag har inte läst den, borde jag göra det? :D



härligt med en shoppingtur! Jag vet inte HUR längesen det var jag shoppade på riktigt, usch usch. haha. Och tur du inte bor här uppe, vi har fått typ en decimeter idag! :P

Hoppas allt är bra med dig, skönt att du har lov snart! Jag har inte förrän vecka tio! PUSSSSSS söt!



2009-02-05 / 21:53:43
URL: http://kattarinan.blogg.se/



name:
remember me?

e-mail:

website:

comment:

Trackback